Types werk

Dirk

Chauffeur CE met Moffett

Welk type werk doe je? Moffett? C of CE? 
CE met kooiaap voor een vaste klant.

Rond hoe laat start je ’s morgens / Wanneer kom je ’s avonds thuis?
Ik start tussen 4u30 en 5u30 en ik kom thuis tussen 18u en 20u.

Wat vind je leuk aan de job als chauffeur bij Xwift?
Het is niet altijd hetzelfde. Er is veel variatie in het werk. Ik werk veel uren plus ik ontmoet ook steeds andere mensen. Het is er aangenaam om te werken.

Vloek je wel eens tijdens je werk?
Dat gebeurt wel eens ja, vooral als iemand voor mij op de weg plots iets “uitspookt”…

Zou je graag nog eens veranderen van type vrachtwagen? Koeltransport? Of wens je liever niet te veranderen?
Ik zit goed op mijn wagen. Als Xwift mij dit zou vragen, wil ik altijd wel inspringen, maar het liefst doe ik gewoon verder wat ik nu doe.

Heb je af en toe contact met collega’s? Indien wel, hoe?
Dat gebeurt wel eens, vooral als ik moet laden of lossen en er daar nog een collega is. Ook onderweg kom ik wel eens een collega tegen. Dan knipper ik even met de lichten om goeiedag te zeggen, zelfs al weet ik niet wie het is.

Rij je af en toe in het buitenland en indien wel, waar?
Meestal in België, maar soms moet ik ook eens net over de grens in Nederland.

Waar woon je en in welke provincie van België rij je het meest?
Ik woon in West–Vlaanderen en rij over gans België.

Rij je soms ’s avonds laat of ’s morgens heel vroeg?
Beiden.

Hoeveel keer per maand stop je bij Xwift (reden maakt niet uit)?
1x per maand. Meestal om papieren af te geven, CMR’s op te halen of een herstelling aan de wagen te laten uitvoeren.

Hoe verloopt de communicatie met de dispatch?
Dit verloopt heel vlot. Ik laat elke dag weten wanneer ik leeg ben en of ik al kan gaan voorladen voor de dag erop.

 

Dana

Chauffeur C / vaste rit

Welk type werk doe je? Moffett? C of CE?
C op een vaste rit.

Rond hoe laat start je ’s morgens / Wanneer kom je ’s avonds thuis?
Ik sta op om 3u, vertrek om 4u en ik ben terug thuis rond 16u.

Wat vind je leuk aan de job als chauffeur bij Xwift?
Werken voor een vaste klant, dezelfde gezichten die terugkomen, de vrijheid die je krijgt en de collega’s.

Vloek je wel eens tijdens je werk?
Als er bv. een fietser voor de vrachtwagen springt, kan dat wel eens gebeuren. Nu wel al minder dan vroeger.

Zou je graag nog eens veranderen van type vrachtwagen? Koeltransport, moffettwerk, CE? Of wens je liever niet te veranderen?
Nee, ik zit goed waar ik nu zit. Ik wil niet veranderen omdat ik dan mijn vaste klant/rit kwijt ben.

Heb je af en toe contact met collega’s? Indien wel, hoe?
Ja, sowieso met mijn vaste collega bij dezelfde klant en af en toe de vervangers. Sommige collega’s zijn ook meer dan enkel collega’s geworden. We spreken af voor verjaardagen, etentjes, ontbijten soms samen,…

Rij je af en toe in het buitenland en indien wel, waar?
Heel zelden, soms eens naar Sluis.

Waar woon je en in welke provincie van België rij je het meest?
Ik woon in het Sas van Gent en rij momenteel vooral in Oost–Vlaanderen (regio Gent).

Rij je soms ’s avonds laat of ’s morgens heel vroeg?
Vooral ‘s ochtends.

Hoeveel keer per maand stop je bij Xwift (reden maakt niet uit)?
1 tot 3 keer per maand, meestal om papieren af te geven, CMR’s op te halen of een herstelling aan de wagen te laten uitvoeren. Dit varieert van maand tot maand.

Hoe verloopt de communicatie met de dispatch?
Dit verloopt goed. Ik heb wel weinig contact. Ik laat weten wanneer ik leeg ben en bel hen uitzonderlijk eens als er iets kapot is of als ze met een groot probleem zit. Dan verloopt de communicatie meestal wel vlot.

Junior

Chauffeur C

Welk type werk doe je? Moffett? C of CE?
C.

Rond hoe laat start je ’s morgens / Wanneer kom je ’s avonds thuis?
Meestal vertrek ik rond 5u, soms wat later. De duur varieert van dag tot dag. De meeste dagen ben ik wel klaar tussen 16u en 18u.

Werk je voor een vaste klant?
Ik heb een tijdje als invaller gereden voor een vaste klant. Dit was een vervanging. Dat werk deed ik wel graag. Nu heb ik een paar maanden voor een andere vaste klant gereden, echt een zalige klant om voor te rijden. Als zij me zouden vragen om vast voor hen te rijden, doe ik het direct.

Wat vind je leuk aan de job als chauffeur bij Xwift?
Ik vind het vooral fijn dat Xwift mij de kans gegeven heeft om snel door te groeien. Ik ben hier gestart op bestelwagen en mijn grote droom was snel doorgroeien naar C. Deze droom kon ik hier waarmaken. Ik ben blij met mijn T4000, al begin ik al uit te kijken naar een maatje groter…

Vloek je wel eens tijdens je werk?
Zeker en vast. Vooral als iemand voor mij een raar manoeuvre aan het uitvoeren is. Ik kan mij dan volledig laten gaan achter het stuur.

Zou je graag nog eens veranderen van type vrachtwagen? Koeltransport, moffettwerk, CE? Of wens je liever niet te veranderen?
Ik zou wel durven over te stappen naar een T9000.

Heb je af en toe contact met collega’s? Indien wel, hoe?
Dat gebeurt wel eens. Vooral met twee collega’s die ondertussen vrienden geworden zijn. Daarnaast heb ik enkel contact als ik eens een collega tegenkom bij een klant.

Rij je af en toe in het buitenland en indien wel, waar?
Als ik in het buitenland rijd, dan is het vooral in Nederland en Frankrijk. Daar hou ik wel van.

Waar woon je en in welke provincie van België rij je het meest?
Ik woon in Ronse en rij voornamelijk in West- en Oost-Vlaanderen.

Rij je soms ’s avonds laat of ’s morgens heel vroeg?
Toen ik als invaller aan het rijden was, startte ik om 4u.

Hoeveel keer per maand stop je bij Xwift (reden maakt niet uit)?
Ik probeer om toch 2x op kantoor te stoppen om mijn papieren af te geven. Ook voor een kleine herstelling kan ik er langs komen.

Hoe verloopt de communicatie met de dispatch?
Zus en zo. Soms is het wat lang wachten voor ik antwoord krijg (ze moeten overleggen met de klant of ik krijg niet onmiddellijk iemand aan de lijn). Maar ik snap wel dat ik niet altijd onmiddellijk een antwoord kan krijgen. Ik moet soms wat wachten, maar krijg wel altijd een antwoord.

 

Nico

Chauffeur C

Welk type werk doe je? Moffett? C of CE?
C.

Rond hoe laat start je ’s morgens / Wanneer kom je ’s avonds thuis?
Hangt af van dag tot dag, maar meestal start ik ergens tussen 5u-7u.
Ik slaap vaak uit, zeker als er een lange rit is. Hoe laat ik thuis kom, hangt echt af van de job van die dag.

Werk je voor een vaste klant?
Nee, ik wil geen vaste klant. Geef mij maar variatie!

Wat vind je leuk aan de job als chauffeur bij Xwift?
Heel veel variatie. Elke dag hetzelfde is niks voor mij. Laat voor mij elke dag maar een verrassing zijn!

Vloek je wel eens tijdens je werk?
Dat gebeurt wel eens. Vooral centrum Brussel kan hiervoor zorgen.

Zou je graag nog eens veranderen van type vrachtwagen? Koeltransport, moffettwerk, CE? Of wens je liever niet te veranderen?
Nee, zeker niet. Ik ben comfortabel op mijn T4000.

Heb je af en toe contact met collega’s? Indien wel, hoe?
Dat gebeurt wel eens. Vooral als ik samen moet laden/lossen bij de klant en er daar nog een andere collega is. Ook via Messenger is er soms contact als iemand vragen heeft rond bepaalde ritten.

Rij je af en toe in het buitenland en indien wel, waar?
Ja, hoe meer hoe liever! Ik reed al naar Spanje, Italië, Denemarken, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Nederland,… De planning weet dat ik dit graag doe.

Waar woon je en in welke provincie van België rij je het meest?
Ik woon in West–Vlaanderen en rij over gans België.

Rij je soms ’s avonds laat of ’s morgens heel vroeg?
Beiden.

Hoeveel keer per maand stop je bij Xwift (reden maakt niet uit)?
1 à 2 keer per maand. Meestal om papieren af te geven, CMR’s op te halen of een herstelling aan de wagen te laten uitvoeren.

Hoe verloopt de communicatie met de dispatch?
Ik heb veel contact met de planning. Dit loopt wel goed. Als je een inspanning doet voor hen, krijg je dit zeker terug. Geen klagen!

 

Een dag uit het leven van...

Dimitry

Een dagje mee op de baan met onze immer sympathieke "viking" Dimitry





Wagenpark

Transport op maat

Met ons recent en erg uitgebreid wagenpark garanderen we voor elk type zending het meest geschikte voertuig.

Algemeen transport

Type 1200 (kg)

• Maximaal 4 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   3,50 x 1,50 (1,20*) x 1,60 m
• 15 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

*tussen de wielkasten

Type 4000 (kg)

• Maximaal 17 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   7,50 x 2,44 x 2,50 m
• Met laadbrug en transpallet
• 30 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Type 9000 (kg)

• Maximaal 19 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   8,20 x 2,44 x 2,50 m
• Met laadbrug en transpallet
• 30 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Type 14000 (kg)

• Maximaal 20 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   8,40 x 2,44 x 2,55 m
• Met laadbrug en transpallet
• 30 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Type 25000 (kg)

• Maximaal 33 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   13,60 x 2,44 x 2,65 m
• Met laadbrug en transpallet
• 45 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Koel- en vriestransport

Type 800 (kg) Cool

• Maximaal 4 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   3,50 x 1,50 (1,20*) x 1,60 m
• 15 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen
• Koelgroep: Carrier Xarios 350
• ATP-FRC-keuring
• Printer: Datacold 600T

*tussen de wielkasten

Type 7000 (kg) Cool

• Maximaal 19 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   8,40 x 2,50 x 2,45 m
• Met laadbrug en transpallet
• 30 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen
• Bi-temperatuur (verplaatsbare
   tussenwand)
• Plantenbreedte
• Koelgroep: Carrier Supra 1250
• ATP-FRC-keuring
• Printer: Datacold 600T

Type 25000 (kg) Cool

• Maximaal 33 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   13,35 x 2,50 x 2,60 m
• Met laadbrug en transpallet
• 45 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen
• Bi-temperatuur (verplaatsbare
   tussenwand)
• Plantenbreedte
• Koelgroep: Carrier Vector 1950
• ATP-FRC-keuring
• Printer: Datacold 600T

 

ADR-transport

Enkel klasse 1 en 7 mag Xwift niet vervoeren.

Type 1200 (kg)

• Maximaal 4 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   3,50 x 1,50 (1,20*) x 1,60 m
• 15 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

*tussen de wielkasten

Type 4000 (kg)

• Maximaal 17 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   7,50 x 2,44 x 2,50 m
• Met laadbrug en transpallet
• 30 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Type 9000 (kg)

• Maximaal 19 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   8,20 x 2,44 x 2,50 m
• Met laadbrug en transpallet
• 30 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Type 14000 (kg)

• Maximaal 20 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   8,40 x 2,44 x 2,55 m
• Met laadbrug en transpallet
• 30 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Type 25000 (kg)

• Maximaal 33 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   13,60 x 2,44 x 2,65 m
• Met laadbrug en transpallet
• 45 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Transport met kooiaap

Type 11000 (kg)
met kooiaap

• Maximaal 20 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   8,40 x 2,44 x 2,55 m
• 30 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Type 25000 (kg)
met kooiaap

• Maximaal 33 euro-pallets
• Afmetingen : (L x B x H)
   13,60 x 2,44 x 2,65 m
• 45 minuten laad- en lostijd
   per adres inbegrepen

Onze meeneemheftrucks (kooiapen) zijn van het type  Moffett M8 30.40

• Laadvermogen tot 3 ton
• 4 weg systeem (lossen in smalle ruimtes of magazijnen)
• 3 wielen aangedreven (moeilijke onverharde terreinen vormen geen probleem)
• De kooiaap mag op de openbare weg rijden
• Hefhoogte van 3,66 meter
• Super reach (reach mast + reach vorken) => vrachtwagen langs één zijde te lossen
• Geïntegreerde zijverschuiver op de mast (tijdswinst)
• Geïntegreerde vorkversteller (tijdswinst)
• Dikte vorken: 5,8 cm
• Lengte vorken (volledig uitgeschoven): 2 m
• Netto laadvermogen wanneer vorken volledig uitgeschoven zijn: max. 1,6 ton (in praktijk is 2 ton mogelijk)
Alles hangt natuurlijk ook af van de afmeting van de pallet. Dient deze enkel dichterbij getrokken worden? Of is deze 2 m? Poten uitzetten en mast uitschuiven is hier belangrijk.
Het is NIET MOGELIJK om een kist van 2,2 ton en 2 m te verplaatsen van de wagen naar inkom magazijn. Opheffen lukt wel maar de moffett kan er niet mee rijden.
Kist van 2,2 ton met 2m20 => lastcenter 1m10 => 1,6 ton max.

 

 

Door verder te surfen op onze website, gaat u akkoord met het gebruik van cookies.